Firefox NEW Firefox 2.0 released - Download Now!

Thursday, June 09, 2005

PREVIEW - Madagascar




Filem: Madagascar
Genre: Animasi, komedi
Pengarah: Eric Darnell, Tom McGrath
Pelakon (Suara): Ben Stiller, Chris Rock, David Schwimmer, Jada Pinkett Smith, Sacha Baron Cohen, Cedric the Entertainer, Christopher Knights, Andy Richter

SESUAI dengan musim cuti sekolah, maka filem yang ditayangkan ketika ini turut mengambil kira faktor kehadiran kanak-kanak dan remaja ke pawagam. Justeru, beberapa filem yang mengutarakan tema cinta remaja, kekeluargaan dan komedi memenuhi panggung wayang.

Sebuah filem yang tidak patut dilepaskan golongan ini (termasuk penonton dewasa) ialah Madagascar keluaran Dreamworks Animation SKG. Filem ini bakal menyambung kejayaan yang dicipta filem animasi daripada pencipta yang sama sebelum ini iaitu Shrek dan Shark Tale.





Kisah yang dipaparkan menerusi filem yang cukup menghiburkan ini mudah saja. Di sebuah zoo di tengah kota raya New York, empat sekawan, Alex sang singa (suara Ben Stiller), Marty si kuda belang (Chris Rock), Melman sang zirafah (David Schwimmer) dan Gloria si badak air (Jada Pinkett Smith) adalah tarikan utama buat taman haiwan berkenaan.

Di situ, mereka menjadi penghibur kepada pengunjung dan sesuai dengan status mereka sebagai bintang, haiwan terbabit dilayan dengan sempurna oleh penjaga mereka.

Bagaimanapun, keadaan mula berubah apabila si kuda belang mula memasang impian untuk melihat dunia luar selepas menyaksikan percubaan beberapa ekor burung penguin untuk melarikan diri daripada kurungan.


Selanjutnya

Comments : 3.5/5
Nice jalan cerita.. boleh di tengok seisi keluarga....


Posted by Zamri@ 6/09/2005 11:33:00 AM




Advertise Here

Buy to Let Mortgages

Adsense Traffic Secrets

Secrets how to bring more traffic to your adsense blog/web by Joel Comm

Minisitesecretsrevealed

Get your hands on Dan Kelly's "Mini-Site Secrets Revealed" absolutely free!!

Join SlashMySearch

Earn money when you search!

WordPageBuilder

Discover a simple step-by-step software tool changing the way site owners distribute content while converting old dusty eBooks and Special Reports into Money Magents...in just 6 simple steps!

MINISITE - D.I.Y

Make Your Own Mini Sites in Just 30 Minutes ~ Without Being a Web-Techie, Buying Expensive Software or Paying Huge Web Design Fees

Sponsors

Your Ad Here

Your Ad Here