Firefox NEW Firefox 2.0 released - Download Now!

Tuesday, September 28, 2004

Shanghai Day 1

Pukul 5.00 pagi aku bangun untuk bersiap. Barang2 semua dah siap packing tinggal tunggu nak bawak aje. Tak banyak beg aku bawak cuma satu sahaja memandangkan hanya seminggu. Aku dengar plak kat sana sejuk jadi aku bawak baju setebal 8 inci...hehehehe........ Kami pergi ke KLIA dengan teksi sampai dalam pukul 6.15 pagi. Parents aku dah tunggu kat sana. Diorang gerak dalam kul 4.00 pagi dari Melaka semata2 nak hantar stok makanan aku iaitu my favourite sambal goreng and serunding.
Korang nak tau tak...punya la sengal nyer.... kitorang (housemate aku merangkap officemate aku..gilo ..kekekekke) sampai paling awal... excited sangat kot.... yg lain semua hampagas... macam babun tahap dewata.......kitorang bergambar sambil berpose ala model..hehehe....Tunggu punya tunggu pehh mmg lembat macam unta... kitorang gi check in dulula..........

Dari kiri: R-shad, Dini ( tido kot.... hehehe) dan aku hehehehehehe

Flight kitorang gerak dalam kul 8.50 pagi...... kena check in 2 jam sebelum ...jadik lepas check in kitorang buat la aper yg patut. Aku pegi tukar duit RM ke RMB sbb kat sana nanti senang la kan.....hehehehe....... sambil tunggu yg lain check in. OK dipendek kan ceriter aku dan yg lain pun dah duduk atas flight..... budget aku mesti dapat breakfast..lastly dapat bracnh dalam kul 11.00 kot. peh lapor giler......aku punyer le belasah sambil menjilat lutut. Penerbangan ambik masa 4 jam 30 minit. peh bosan giler.... aku main game la...........hehehehe.......

"ting ting tong...we will arrived to Shanghai at 2.00 o'clock........" peh dah sampai rupanyer....kira tepat jugak la kiraan diorang ni. Dah la first time aku pegi shanghai..sebelum ni aku ke Bali takde ler lama macam ni ..2 jam jekkk. Sampai jek kat terminal dah ader orang sambut. Tah hape nama dia aku ingat depan je Profesor Yang kot. Dia bawak kitorang naik Bullet train ..skang diiktiraf paling laju didunia......iaitu selaju 432 km/s.... peh macam naik F1 ler........ Arrive kat station ..Bas dah tunggu nak bawak kitorang check in Hotel. Nama hotel ..hmmm..Qichong Tian Hotel..lebih kurang macam tu la....... berdekatan dengan Nanjing Road.... pusat alam semesta ( org ramai giler waktu aku sampai nihh.... berpusu-pusu tah nak gi mana pun tak tau). Malam kitoraqng takde pun sbb baru je sampaikan. Makan malam kat restoran Muslim (orang malaysia punyer...jadik belasah betul2 le aperlagi.....) Malam kitorang berjalan ke Nanjing Road sampai nak patah kaki ...hehhe...walapun dah pukul 12 malam pun ramai lagi orang..peh..dasat............Balik hotel shower .......tido (bilik air ..mak oii..kotor giler le........)

Bersambung seterusnyer..... Shanghai Day 2........ heheheheh

Posted by Zamri@ 9/28/2004 04:06:00 PM

Advertise Here

Buy to Let Mortgages

Adsense Traffic Secrets

Secrets how to bring more traffic to your adsense blog/web by Joel Comm

Minisitesecretsrevealed

Get your hands on Dan Kelly's "Mini-Site Secrets Revealed" absolutely free!!

Join SlashMySearch

Earn money when you search!

WordPageBuilder

Discover a simple step-by-step software tool changing the way site owners distribute content while converting old dusty eBooks and Special Reports into Money Magents...in just 6 simple steps!

MINISITE - D.I.Y

Make Your Own Mini Sites in Just 30 Minutes ~ Without Being a Web-Techie, Buying Expensive Software or Paying Huge Web Design Fees